BRHSLIST

Re: [BRHSlist] Er zijn meer vrouwen

To: <BRHSlist@yahoogroups.com>
Subject: Re: [BRHSlist] Er zijn meer vrouwen
From: "Steve & Linda Levine" <sjl@p...>
Date: Sat, 27 Oct 2001 18:58:16 -0500
Silver Wasistdas

sjl
----- Original Message -----
From: Rita de Vries
Sent: Saturday, October 27, 2001 3:26 PM
Subject: [BRHSlist] Er zijn meer vrouwen

Ze fluisteren over de mannen die naar horen zeggen straks misschien langs komen
en ik moet stil zijn want daar loopt een japanse militair en ik voel ,terwijl
ik tegen Mamma aan geleund sta , de angst door haar kleren heen. Achter de
Japanner loopt een groepje nedelandse krijgsgevangenen en hun bewakers : moe en
ongeschoren Men zoekt met de ogen naar elkaar maar uit angst voor een pakslaag
voor de gevangenen door de onberekenbare japannners, durft men geen blijk van
herkenning naar elkaar toe te geven . Zwijgend sjokkt het groepje mannen
voorbij , zwijgend kijken wij hen na.
Maar dan opeens geeft een van de Japanners de opdracht dat de mannen aan de
kant van de weg moeten gaan zitten . en met zijn hand wenkt hij naar de vrouwen.